Naturvetarelev på Berzeliusdagarna

I år har Solna gymnasium utsett Oskar Berg, Naturvetenskapliga programmet, till Berzeliusstipendiet donerat av Svenska Kemisamfundet.

” Tack så mycket för att jag fick möjlighet att åka på Berzeliusdagarna. Det var verkligen superkul! Jag hade två roliga och lärorika dagar fyllda med föreläsningar och trevliga människor. På en av bilderna nedan kan ni se en bild från min favoritföreläsning. Den föreläsningen handlade om hur tång undersöks för att upptäcka det optimala sättet att odla den för matlagning. Det var väldigt intressant då tång är en mycket nyttig och miljösmart energikälla vilket därmed skulle kunna göra det en nyckel till hur vi ska kunna minska våra utsläpp och fortfarande föda en växande population. Ni kan även se en bild på mig som står bredvid Magnus Ehinger, vilket jag tyckte var väldigt kul då det är en person som nästan alla Natur-elever någon gång har tittat på.”

Föreläsningssal på Stockholms Universitet
Elev bredvid föreläsare