Information om reservantagning till årskurs 1

Fram till den 15 augusti är det Gymnasieantagningen i Storsthlm som ansvarar för reservantagningen. Den 15 augusti tar skolan över reservantagningen och följer då den reservlista som Gymnasieantagningen har skickat.

Om en ledig plats uppstår kontaktar skolan den sökande som står näst på tur på reservlistan. När en elev på reservlistan kontaktas används de kontaktuppgifter som den sökande fört in i sin ansökan. Det är därför väldigt viktigt att du kontrollerar att de uppgifter du angivit är korrekta. Det gör du genom att logga in på Gymnasieantagningen Storsthlms hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Där kan du även följa din reservplacering.

Om skolan inte lyckas nå den elev som står på tur på grund av bristfälliga eller felaktiga kontaktuppgifter så kontaktar skolan den elev som står näst på tur.

Antagning vid en senare tidpunkt

Om det uppstår en ledig plats efter 15 september kontaktar skolan i första hand de elever på reservlistan som aktivt har meddelat att de fortfarande är intresserade av en plats. Det gör du genom att skicka en ansökningsblankett.

Står du inte med på reservlistan?

Skicka in en sen ansökan så placeras du på reservlistan. Här hittar du information om hur du skickar in en sen ansökan.

Solna stads kontaktcenter

Senast uppdaterad