Climate Action i Prag

Logga

Under vecka 17 har Oscar, Leonel, Noah, Agaton och Leo från samhälls-och beteende programmet tillsammans med lärarna Vladimira och Eleonor besökt Tyska skolan i Prag för att delta i sista resan i vårt Erasmus+ projekt om globala mål för hållbar utveckling YEPSA (Young European Partnership for Suistanable Action). Målen som ungdomarna från 5 EU-skolor (Tyskland, Danmark, Sverige, Tjeckien och Slovakien) jobbade med var mål 13- Climate Action och 17 – Global Partnership for suistanable Development.

Här är länken till projektets blogg med allt material om de olika resorna samt dokumentärfilmer som ungdomar har skapat i varje land.
YEPSA blog – Young European Partnerships for Sustainable Action Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
(wordpress.com) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Klassrum
staty