Seniorlägenheter
Seniorlägenheter är för dig som är 60 år eller äldre.
Det är lägenheter som du hyr
precis som en vanlig hyresrätt.
Seniorlägenheterna är nära service
och alla husen har hiss.
I Solna stad finns tre olika hus med seniorlägenheter:
- Bollen på Parkvägen
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Hallen på Algatan
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Turkosen på Skytteholmsvägen
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Söka om seniorlägenhet
Du ställer dig i kö för att få en seniorlägenhet.
Vi kallar det för att stå i seniorkön.
För att ställa dig i seniorkön måste du:
- vara 60 år eller äldre
- vara folkbokförd i Solna.
Bostadsstiftelsen Signalisten ansvarar för seniorkön.
Du söker om en seniorlägenhet på deras webbplats
Signalistens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Du kan också ringa till Signalistens kundtjänst.
Telefon 08-705 22 00
Kontakta oss
Dela sidan
Senast uppdaterad